60 71 67 05 info@abellcoaching.dk

Jeg deltog forleden i en crossfit træningstime hvor dagens arbejde, workout of the day– eller ”wod”en var planlagt som et vikingetogt. Wod´en var ikke en hverdags-en af slagsen, det var en team wod – hvor vi skulle arbejde sammen i hold af 3.

Vikinge-togts-wod´en bestod af

2000 meter roning

400 meter løb medbringende en hammer, en sandsæk (tung) og en kettlebell (tungere)

200 hammerslag på et traktordæk

100 burpees (en helt og aldeles rædselsfuld hård reaktionsøvelse – beskrevet til sidst i indlægget her)

400 meter løb med hammer, en sandsæk (føltes nu endnu tungere) og en kettlebell

2000 meter roning

Metaforen kort:

Ro til fremmed kyst
Løb med våben og mad frem til landsby
Hug & hor
Løb tilbage til båden
Ro hjem igen med byttet
Kan du se det for dig?

Timen var hård – jeg fik pulsen op og sved på panden, ja til slut tæt på kvalmegrænsen. Men timen føltes også kort og intens – tiden fløj af sted. Det gjorden den fordi jeg var i flow på wod-vikingetogtet.

Flow

– du kender det sikkert – en fantastisk fornemmelse når det indtræffer. Nogle af kendetegnene er

  • Du er fuldstændig fokuseret og koncentreret
  • Du oplever at tid og sted forsvinder
  • Du har fornemmelse for hvad næste skridt er – hvad der nu skal gøres
  • Du oplever at udfordringen kun lige præcis er overkommelig, at du har ressourcerne til at klare opgaven
  • Det var præcis min oplevelse på vikingetogtet.

Noget af det der hjalp mig til flowtilstanden var mine signaturstyrker i kombination med udfordringen jeg gik i krig med – vikingetogtet.

Vedholdenhed, & arbejdsomhed (en styrke der indlysende er fordel i en hård lang workout)

Optimisme (tro på at vi komme igennem udfordringen, bliv ved med at arbejde)

Social begavelse (team wod – at kunne se fordelen i at arbejde sammen om at løse opgaven, heppe på hinanden og give den en ekstra tand for de andre)

Vores signaturstyrker kan bruges som løftestanger til at komme i flow. Vi har dem alle sammen, signaturstyrkerne. Sammensætningen af dem er forskellig – og der er ikke en kombination, der er mere rigtig end en anden. Det der er vigtigt er at vi er bevidste om vores styrker, vores signaturstyrker – da de kan hjælpe os til flere flow-tilstande og hvis vi har mulighed for at udfolde dem på arbejdet, i familien, blandt venner, i fritidsaktiviteter – ja så er de hovedingredienserne i et liv i trivsel.

Er du blevet nysgerrig på dine styrker og signaturstyrker?

Læs mere her på sitet eller med dig til en af mine workshops – Skab FLOW i hverdagen.

Og forklaringen på Burpee

– spring ned på gulvet og lav noget der ligner en armbøjning, hop op og klap med hænderne over hovedet- ualmindelig fæl øvelse.

3 enkle veje til mere selvomsorg

Få mere POWER til dit personlige lederskab!

Når du tilmelder dig ”POWER til dit personlige lederskab” vil du løbende få insiderviden om de bedste og mest effektive værktøjer til personlig udvikling. Herunder den nyeste forskning inden for stress, metakognitiv psykologi og positiv psykologi. 

 

Samtidig sender jeg dig med det samme guiden ”3 enkle veje til mere selvkærlighed”. 

Her får du forklaringen på hvorfor du skal skrue ned for din indre kritiske stemme og finde selvomsorgen frem plus enkle og effektive øvelser til at skrue op for selvkærligheden.

YES! Du er nu tilmeldt.