60 71 67 05 info@abellcoaching.dk

Med tre enkle fokuspunkter, så kan du selv skabe mere positivt flow i din hverdag

1) Få en god start på dagen

Hvordan du starter din dag bestemmer retningen for resten af dagen. Hvis dit fokus allerede fra starten er rettet mod at skabe positivt flow, så er sandsynligheden for at det sker også meget større.

Få en god start på dagen ved som det allerførste at takke for endnu en dag i dit liv, for den seng du har sovet i og måske endnu en ting der falder dig naturligt at takke for. Giv dig så tid til at tænke på alle de store muligheder din dag kan bringe.

2) Forvent det bedste

Hvilket resultater ønsker du dig?

For din dag, dit liv – hvilke mål har du?

Har du altid forventet det værste og så fået det?

Begynd nu at forvente det bedste ved at fokusere udelukkende på de resultater, du ønsker.

3) Bekræftelser – skab positive udsagn fra din hverdag

Sandheden er, at vi hver dag – bevidst eller ubevidst – gør os rigtig mange negative udsagn om os selv eller om omstændighederne i vores liv. For at forblive positive må vi bevidst fokusere på positive udsagn. Skab udsagn som er ladet med følelser –  og fokuser på også at føle følelsen i kroppen, når du tænker sætningen. På den måde kan du støtte dig selv i mere positivt flow:

 

  • Jeg er glad og taknemmelig for …

 

  • Det er dejligt at …

 

Få mere positivt flow i dit liv

 

På en skala fra 1 til 10

For at få en fornemmelse af, hvordan dit positive flow øges, kan det være en god idé at starte med at mærke efter, hvor meget positivt flow du har i dit liv lige nu, f.eks. på en skala fra 1 til 10.

  1. få en god start på dagen
  2. forvent det bedste
  3. positive bekræftelser

Forsøg at give de tre fokuspunkter opmærksomhed hver dag i mindst 3 uger – og mål så igen.

Bonus

Oplevelser vi deler med andre har ofte endnu større effekt. Et forslag – del dine oplevelser med fokuspunkterne med din partner, en god ven eller med en kollega (og omvendt) – til fælles glæde og udvikling.

Hvis du synes om denne artikel, så kan det være du også vil synes om disse artikler, som alle har rod i den positive psykologi (læs mere om positiv psykologi her)

Når livet giver dig citroner, så lav limonade

Taknemmelighedsbrevet, brevet der gør en forskel

Artiklerne er skrevet af Stine Abell, som du kan læse mere om her

Stine Abell Stress Coach

Løsningsfokuseret tænkning

Få guiden "LØSNINGSFOKUSERET TÆNKNING"

Tilmeld dig her - og modtag det effektive værktøj mod stress - e-guiden "LØSNINGSFOKUSERET TÆNKNING".

Hvordan du ved at erstatte bekymringer med en anden type tænkning kan få hjælp til at ændre de tankemønstre, der skaber langvarig stress.

 

Samtidig tilmelder du dig nyhedsbrevet "Power til din personlige udvikling" som udkommer hver 14. dag. Du kan til enhver tid afmelde dig igen.

 

Glæder mig til at inspirere dig. Mange hilsener Stine

Tillykke - du vil modtage guiden i din mailbox.