60 71 67 05 info@abellcoaching.dk

Abell Coaching & Udvikling på Facebook

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

𝐃𝐞𝐭 𝐞𝐫 𝐢𝐤𝐤𝐞 𝐟𝐚𝐫𝐥𝐢𝐠𝐭, 𝐚𝐭 𝐨𝐥𝐢𝐞𝐥𝐚𝐦𝐩𝐞𝐧 𝐥𝐲𝐬𝐞𝐫, 𝐦𝐞𝐧 𝐞𝐭 𝐬𝐢𝐠𝐧𝐚𝐥 𝐨𝐦, 𝐚𝐭 𝐧𝐮 𝐬𝐤𝐚𝐥 𝐝𝐮 𝐬𝐧𝐚𝐫𝐭 𝐠ø𝐫𝐞 𝐧𝐨𝐠𝐞𝐭, 𝐟𝐨𝐫 𝐚𝐭 𝐟𝐚̊ 𝐝𝐞𝐧 𝐭𝐢𝐥 𝐚𝐭 𝐡𝐨𝐥𝐝𝐞 𝐨𝐩…

Jeg bruger tit olielampe-metaforen med mine klienter. For kan man lære at bruge sin “advarsels-lampe” eller “alarm-klokke” rigtigt, så kan den være lige præcis det signal, der skal handles på for at undgå at ende i usund stress (igen).

Mange af de klienter jeg har i MINDstrain forløb bliver henvist, fordi de enten er sygemeldt med stress eller oplever voksende symptomer på stress. Symptomerne kan være dårlig nattesøvn, hovedpine, sitren i kroppen, kort for hovedet.

Det er befriende at kunne give klienten værktøjer med hjem allerede fra første session. Værktøjer som sætter ham/hende i stand til at stoppe for stressbelastningen. Belastningen er meget ofte for mange bekymringstanker over for lang tid. Negative tanker om fremtiden, som ikke indeholder nogen løsning.

Når klienten bruger værktøjerne bliver han/hun i stand til at styre bekymringstankerne og dermed selv komme i kontrol med tankemylderet.

Halvvejs i forløbet taler vi om olie-lampen. Hvordan den - i stedet for bare at være en ubehagelig følelse eller noget klienten ønsker går væk, reelt bliver et tegn på, at klienten er kommet ud af mental balance. Og nu er den tidligere stressramte bevidst om, hvad der skal gøres. Hvilke værktøjer i MINDstrain værktøjskassen han/hun kan tage i brug, for igen at komme tilbage i balance.


Det er det jeg elsker mest ved mit arbejde som coach, at jeg hjælper mennesker, så de på sigt bliver i stand til at hjælpe sig selv.

Har du lyst til at høre mere om MINDstrain - så er du velkommen til at booke en gratis afklarende samtale:

calendly.com/abellcoaching/afklarende-samtale-mindstrain

#MINDstrain #mindrestress
... See MoreSee Less

𝐃𝐞𝐭 𝐞𝐫 𝐢𝐤𝐤𝐞 𝐟𝐚𝐫𝐥𝐢𝐠𝐭, 𝐚𝐭 𝐨𝐥𝐢𝐞𝐥𝐚𝐦𝐩𝐞𝐧 𝐥𝐲𝐬𝐞𝐫, 𝐦𝐞𝐧 𝐞𝐭 𝐬𝐢𝐠𝐧𝐚𝐥 𝐨𝐦, 𝐚𝐭 𝐧𝐮 𝐬𝐤𝐚𝐥 𝐝𝐮 𝐬𝐧𝐚𝐫𝐭 𝐠ø𝐫𝐞 𝐧𝐨𝐠𝐞𝐭, 𝐟𝐨𝐫 𝐚𝐭 𝐟𝐚̊ 𝐝𝐞𝐧 𝐭𝐢𝐥 𝐚𝐭 𝐡𝐨𝐥𝐝𝐞 𝐨𝐩…

Jeg bruger tit olielampe-metaforen med mine klienter. For kan man lære at bruge sin “advarsels-lampe” eller “alarm-klokke” rigtigt, så kan den være lige præcis det signal, der skal handles på for at undgå at ende i usund stress (igen). 

Mange af de klienter jeg har i MINDstrain forløb bliver henvist, fordi de enten er sygemeldt med stress eller oplever voksende symptomer på stress. Symptomerne kan være dårlig nattesøvn, hovedpine, sitren i kroppen, kort for hovedet. 

Det er befriende at kunne give klienten værktøjer med hjem allerede fra første session. Værktøjer som sætter ham/hende i stand til at stoppe for stressbelastningen. Belastningen er meget ofte for mange bekymringstanker over for lang tid. Negative tanker om fremtiden, som ikke indeholder nogen løsning. 

Når klienten bruger værktøjerne bliver han/hun i stand til at styre bekymringstankerne og dermed selv komme i kontrol med tankemylderet. 

Halvvejs i forløbet taler vi om olie-lampen. Hvordan den - i stedet for bare at være en ubehagelig følelse eller noget klienten ønsker går væk, reelt bliver et tegn på, at klienten er kommet ud af mental balance. Og nu er den tidligere stressramte bevidst om, hvad der skal gøres. Hvilke værktøjer i MINDstrain værktøjskassen han/hun kan tage i brug, for igen at komme tilbage i balance.


Det er det jeg elsker mest ved mit arbejde som coach, at jeg hjælper mennesker, så de på sigt bliver i stand til at hjælpe sig selv.

Har du lyst til at høre mere om MINDstrain - så er du velkommen til at booke en gratis afklarende samtale:

https://calendly.com/abellcoaching/afklarende-samtale-mindstrain

#MINDstrain #mindrestress

Comment on Facebook

Jeg ville bruge en gul advarselslampe. I en bil betyder en rød olielampe at du skal standse motoren med det samme. 😉

View more comments

𝗙𝗿𝗮 𝘀𝘁𝗿𝗲𝘀𝘀 𝗼𝗴 𝘂𝗿𝗼 𝘁𝗶𝗹 𝗿𝗼 𝗼𝗴 𝗼𝘃𝗲𝗿𝘀𝗸𝘂𝗱 - 𝗺𝗲𝗱 𝗠𝗜𝗡𝗗𝘀𝘁𝗿𝗮𝗶𝗻
Jeg bliver både rørt, glad og fyldt med stolthed, når jeg endnu en gang kan sende en klient ud ad døren med lys i øjnene og en effektiv mental værktøjskasse. En værktøjskasse som fremover vil gøre klienten i stand til at hjælp sig selv. I forløbet arbejder vi med nye strategier og overbevisninger til at håndtere bekymringer og grublerier. Selvom ikke to klienter er ens, så er resultaterne meget ofte de samme. Bedre nattesøvn, meget mindre uhensigtsmæssig stress, mere ro og større overskud. Mange bemærker også alle fordelene i at kunne skelne mellem vilkår og problem der kan løses. Og dermed kunne stoppe med at bruge energi på noget, der alligevel ikke kan ændres. Vil du læse mere om metoden - så har jeg skrevet et indlæg her:

abellcoaching.dk/mindstrain/

#mindstrain #mindrestress
... See MoreSee Less

𝗙𝗿𝗮 𝘀𝘁𝗿𝗲𝘀𝘀 𝗼𝗴 𝘂𝗿𝗼 𝘁𝗶𝗹 𝗿𝗼 𝗼𝗴 𝗼𝘃𝗲𝗿𝘀𝗸𝘂𝗱 - 𝗺𝗲𝗱 𝗠𝗜𝗡𝗗𝘀𝘁𝗿𝗮𝗶𝗻
Jeg bliver både rørt, glad og fyldt med stolthed, når jeg endnu en gang kan sende en klient ud ad døren med lys i øjnene og en effektiv mental værktøjskasse. En værktøjskasse som fremover vil gøre klienten i stand til at hjælp sig selv. I forløbet arbejder vi med nye strategier og overbevisninger til at håndtere bekymringer og grublerier. Selvom ikke to klienter er ens, så er resultaterne meget ofte de samme. Bedre nattesøvn, meget mindre uhensigtsmæssig stress, mere ro og større overskud. Mange bemærker også alle fordelene i at kunne skelne mellem vilkår og problem der kan løses. Og dermed kunne stoppe med at bruge energi på noget, der alligevel ikke kan ændres. Vil du læse mere om metoden - så har jeg skrevet et indlæg her:

https://abellcoaching.dk/mindstrain/

#mindstrain #mindrestress

Om lidt kommer dagens sidste klient. Og jeg glæder mig til at dele et af den positive psykologis mest effektive værktøjer til øget trivsel. "3 gode ting" eller "taknemmeligheds-dagbogen". Hver aften - skriv tre gode ting fra dagen ned. Helt kort. Du kan gøre det på din telefon eller i en notesbog, som den lille orange her jeg forærer mine coachees. Et andet effektivt værktøj fra den positive psykologi er at arbejde med sine styrker på nye måder, og det er vi også i gang med i dette forløb. Det gør vi på basis af en personlig VIA styrketest. Skal jeg sende dig et link, så skriv "ja tak" i kommentarfeltet, så får du en personlig hilsen med link til gratis test fra mig. ... See MoreSee Less

Om lidt kommer dagens sidste klient. Og jeg glæder mig til at dele et af den positive psykologis mest effektive værktøjer til øget trivsel. 3 gode ting eller taknemmeligheds-dagbogen. Hver aften - skriv tre gode ting fra dagen ned. Helt kort. Du kan gøre det på din telefon eller i en notesbog, som den lille orange her jeg forærer mine coachees. Et andet effektivt værktøj fra den positive psykologi er at arbejde med sine styrker på nye måder, og det er vi også i gang med i dette forløb. Det gør vi på basis af en personlig VIA styrketest. Skal jeg sende dig et link, så skriv ja tak i kommentarfeltet, så får du en personlig hilsen med link til gratis test fra mig.
Load more